Beras Dirumus Untuk Menghasilkan Darah

Beras Dirumus Untuk Menghasilkan Darah

Beras diubah suai secara genetik dicipta untuk menghasilkan darah manusia. Bijiran beras telah diubah suai secara genetik oleh ahli-ahli sains supaya mereka menghasilkan komponen utama darah manusia dalam usaha untuk menyediakan alternatif kepada derma.

Protein, diekstrek daripada tumbuh-tumbuhan beras yang mengandungi gen manusia, boleh digunakan di hospital-hospital untuk merawat luka terbakar mangsa dan membantu pesakit yang telah mengalami kehilangan darah teruk.

Para saintis dibelakang penyelidikan mendakwa ia akan menyediakan alternatif  yang banyak dan selamat untuk produk dari derma darah manusia, yang berkurangan kerana jumlah jatuh penderma , dan mendapatkan sekitar keperluan untuk skrin untuk penyakit IV dan hepatitis.

Pada masa ini di UK sekitar 1.6 juta pain darah diperlukan setiap tahun tetapi hanya empat peratus daripada penduduk layak menderma.Darah yang diderma dipisahkan kepada tiga komponen - sel-sel darah merah. platles, yang digunakan untuk membantu pembekuan darah, dan plasma, yang sebahgian besarnya terdiri daripada protein yang dipanggil menusia Serum Albumin dan diberikan kepada pesakit yang mengalami kehilangan darah berat.

Dengan pemeliharaan beras yang diubah suai secara genetik dalam bidang, penyelidik mendakwa Manusia Serum Albumin boleh besar untuk kegunaan hospital-hospital, mengurangkan keperluan untuk membersihkan ia dari derma darah.

Manusia Serum Albumin adala protein yang paling banyak dalam darah manusia dan menjalankan fungsi-fungsi penting, termasuk membuat ormon dan mineral diseluruh badan, menyrap toksin yang berbahaya daripada aliran darah dan membantu mengawal tekanan darah.

Dr Daichang Yang, siantis yang mengetuai kajian di Universiti Wuhan ditengah China, berkata, "Manusia Serum Albumin ialah protein penting permintaan untuk itu dianggarkan lebih daripada 500 tan diseluruh duni..

"Pada masa ini pengeluaran komersial HSA adalah terutamanya berdasar plasma manusia yang dikumpulakan, yang terhad bekalan , tetapi permintaan klinikal tinggi. seterusnya untuk info anda di sini http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/8871899/Genetically-modified-rise-created-to-produce-human-blod.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan